Inspiratie op Locatie - Kabinetszaken en Events


Hoe kan je Kabinetszaken nog krachtiger en strategischer inzetten en hoe hou je de juiste balans tussen Kabinetszaken, representatiemomenten en de (wellicht) secretariaatswerkzaamheden. 
 

Wat zijn de:

* Laatste trends en veranderingen binnen Kabinetzaken;

* Nieuwste relatiegeschenken;

* Duurzame voorbeelden van aankleding representatie events zoals de Lintjesregen, Veteranendag, ontvangst partner gemeenten/provincie, ambassadeurs, 4 mei, Nieuwjaarsreceptie

 


Programma

* De kabinetstaken
* Jaaroverzicht kabinetsmomenten
* Kabinetszaken en strategie
* Zichtbaarheid van kabinetszaken en van jou/jullie  intern en extern
* Relatiegeschenken
* Balans vinden en werkdruk 
* Bijeenkomsten organiseren intern/extern - denk aan uitreikingen, jubilea, nieuwjaarsreceptie, installatie, afscheid college, veteranendag, ontvangsten etc..
* Nieuwe kabinetstaken en kansen 2024 
* Netwerken

 

Resultaat

  • Je hebt een goed beeld van de kabinetsmedewerker anno 2023/2024. 
  • Je leert te zien hoe je kabinetszaken en/of bestuurssecretariaatswerkzaamheden strategisch kunt inzetten om nog effectiever te kunnen werken om burgemeester en wethouders tegemoet te komen.
  • Je bent in staat om Kabinetszaken en jezelf zichtbaar te maken zowel intern als extern.
  • Je bent in staat om met zelfvertrouwen een klein tot middelgroot kabinetsevenement te organiseren en hierbij goede advisering te geven aan burgemeester en andere betrokkenen.
  • Je leert te plannen en vooruit te werken dankzij je eigen kabinetskalender die we gaan maken.
  • Je hoort vanuit verschillende invalshoeken hoe de kabinetstaken elders worden uitgevoerd.

 

Hoe werkt het

Inspiratie op Locatie -  is een inspiratiedag van 10.00 tot 15.00 uur met een uurtje pauze in jullie eigen omgeving. 
Kosten: € 495,- p.p.

Voor wie?

Je bent in de gemeente betrokken bij de ondersteuning en advisering van burgemeester en wethouders. Je werkt (bijvoorbeeld) op de afdeling Kabinetszaken, Externe Betrekkingen, Communicatie of het Bestuurssecretariaat.

 

 


Aan het eind van de training heb je dit bereikt: